Press Room: Concerti per Archi III and Concerti per Viola d’Amore

Podcast | Radio Clàsica (Spain) | La dársena – Vandalia y Ars Atlántica | 17/06/18

In the new releases section of the radio program, hear about Accademia Bizantina’s new album Concerti per Archi III e Concerti per Viola d’Amore and listen to Concerto RV 394 in re minore (Largo – Allegro)Concerto RV 167 in si bemolle maggiore (Allegro – Andante – Allegro)Concerto RV 397 in la minore (Allegro – Largo -Allegro)

Listen to the podcast.

Review | L’Ape musicale (Italy) | CD, Vivaldi, Concerti per archi e per viola d’amore | 17/06/18

“Primo violino e viola d’amore, lo si apprezza per il calibro espressivo e l’eleganza del fraseggio e dell’articolazione, sì da valorizzare tutte le peculiarità dei concerti vivaldiani, nei moduli standard e nelle raffinate variabili, nella riconoscibilità della struttura e nell’unicità della tinta individuale. Con lui la chiarezza e la consolidata competenza degli archi dell’Accademia Bizantina si sposano al cembalo di Ottavio Dantone, concertatore al continuo e garante di un fluido equilibrio agogico, dinamico, timbrico, di una cura trasparente nell’intreccio delle parti e nella linea complessiva.”

Read the review

Interview | Brio Clàsica (Spain) | Entrevista a Ottavio Dantone, director de Academia Bizantina | 06/18

brioclasica

Read the review.

Playlist | Gramophone: The Listening Room (UK) | Episode 31 | 25/5/18

“Concertos are the order of the day in this new Listening Room playlist – a couple from an invigorating collection of string works in Naïve’s Vivaldi Edition played by Accademia Bizantina (the slow movement of the A minor Viola d’amore Concerto is one of those heart-stoppingly beautiful creations, laid over a simple, repeating accompaniment)”

Read the blog, listen to the playlist.